„Ale cringe!”

Tendencja do naśladowania młodomowy w komunikacji społecznej, osadzonej w kulturze popularnej  (np. profil rozrywkowy radia komercyjnego) wiąże się z potrzebą niwelowania dystansu nadawcy i odbiorców czy wywoływaniem wrażenia luzy i swobody.

Przykład:

Rozmowa prowadzących audycję popołudniową w Radiu Zet w dnu 27.10.2021 r.

  • Dziś będzie piękna pogoda w całym kraju (…)
  • Ale cringe!
  • (…)
  • Nie używaj słów młodzieżowych, których nie rozumiesz (śmiech)

Komentarz: młodzieżowe słowo cringe 'wstyd, żenada’ zostało w tej sytuacji użyte niewłaściwie. Chodziło raczej o wyrażenie zadowolenia, radości, podczas gdy wspomniany wyraz jest używany przez młodzież do wyrażania negatywnych, deprecjonujących opinii.

(oprac. Anna Wileczek)

 

Szukaj hasła

Generic selectors
Exact matches only
Szukaj
Szukaj
Post Type Selectors